b_300_300_16777215_00_images_959_noorgholi.jpg

دبیر مجمع نمایندگان گلستان گفت: تصمیمات نادرست و غیرکارشناسی ادوار گذشته ، نبود صنایع بزرگ و وعده های تحقق نیافته متعدد از عوامل اصلی توسعه نیافتگی و سطح پایین درآمد سرانه مردم این استان است.

 به گزارش خبرنگار ایرنا رامین نورقلی پور امروز جمعه در شورای اداری گلستان که با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نیازهای اصلی برای برطرف شدن این مشکلات تغییر نگرش در واگذاری امکانات لازم به گلستان و حرکت استان به سوی توسعه صنعتی است.
نماینده مردم شهرستانهای بندرگز، گمیشان، بندرترکمن و کردکوی بیان کرد: توسعه امکانات و زیرساخت های گردشگری در جزیره آشوراده یکی از نیازها و انتظارات برای بهبود شرایط اقتصادی گلستان است.
نورقلی پورافزود: اگر چه آشوراده در غرب گلستان قرار دارد اما در صورت اجرای طرح گردشگری در جزیره نفع و فایده آن همه مناطق استان را در بر خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از بخش های نیازمند تحول گسترده و زیربنایی گلستان، لزوم تغییرات اساسی در بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: کشاورزی منبع درآمد بخش زیادی از مردم منطقه است اما هنوز فکری برای کنارگذاشتن تفکر و تغییرات سنتی و به کار گیری تجهیزات جدید نشده است.
نماینده مردم غرب گلستان بیان کرد: توسعه صنایع مرتبط با کشاورزی و همچنین راه اندازی صنایع سنگین تدابیری است که می تواند اقتصاد ضعیف و کم برخوردار استان را با پیشرفت قابل ملاحظه ای همراه کند.
نورقلی پورگفت: گلستان همواره با سرسبزی و طبیعت زیبایش شناخته می شود اما بخش زیادی از زمین های استان به دلیل مشکلات ناشی از کم شدن تدریجی آب خلیج گرگان و برخی عوامل طبیعی دیگر در حال بیابان شدن است.
وی توسعه سایت پرورش میگو گُمیشان را ضروری دانست و گفت: قابلیت های فراوان گلستان در توسعه پرورش میگو و برنامه ریزی برای صادرات آبزیان می تواند مشکل بیکاری بخشی از جوانان استان را برطرف کند.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار