b_300_300_16777215_00_images_958_inche.jpg

همزیستی نیوز - مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق ۲ گفت: بستر لازم فراهم است تا اینچه برون به قطب بزرگ صادرات کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا قربانی در حاشیه کلنگ زنی بزرگ‌ترین سالن چند منظوره ورزشی گلستان که بعدازظهر چهارشنبه در اداره کل راه آهن منطقه شمال شرق ۲ برگزار شد، اظهار کرد: عملیات اجرایی خط عریض مرز اینچه برون اواخر آبان ماه امسال آغاز می‌شود و پیش بینی شده تا سه ماه دیگر به بهره برداری برسد.

وی افزود: افتتاح این پروژه، سهولت در صادرات را به دنبال خواهد داشت و در کنار تخفیف ۵۰ درصدی بارگیری، ترکمنستان نیز ۴۰ درصد به بارهای صادراتی ایران تخفیف می‌دهد تا اینچه برون به قطب بزرگ صادرات کشور تبدیل و با سرخس رقابت کند.

مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق ۲ با اشاره به احداث پروژه خط دوم راه آهن بندرگز به سبزدشت، گفت: این پروژه با ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار قرار است ۲۲ بهمن امسال افتتاح شود.

قربانی تصریح کرد: با احداث خط دوم راه آهن بندرگز به سبزدشت، سرعت قطارها از ۵۰ کیلومتر در ساعت به ۱۴۰ کیلومتر در ساعت افزایش پیدا می‌کند که صرفه جویی در زمان را به دنبال دارد.

وی کلنگ زنی راه آهن گرگان – گنبدکاووس را یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های اداره کل راه آهن شمال شرق ۲ دانست و خاطرنشان کرد: سعی ما این است تا راه آهن گرگان را از حالت بن بست خارج کنیم و خط ریلی را از گرگان به سرخنکلاته، علی آباد کتول، آزادشهر و گنبدکاووس متصل کنیم.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار