b_300_300_16777215_00_images_955_noorgholipoor.jpg

همزیستی نیوز - نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات شهرهای غرب گلستان بسیار زیاد است که باید با تلاش بیشتری در جهت حل آن گام برداشت.
 
به گزارش تابناک دکتر رامین نورقلی پور در جمع نمازگزاران عید قربان در مصلی شهر گمیشان ضمن تبریک عید سعید قربان تصریح کرد: تنها با همدلی و وحدت همه مسئولان و تلاش جدی تر می توان از محرومیت های منطقه کاست و به توسعه رسید.
 
نورقلی پور با یادآوری محرومیت بیشتر شهرستان گمیشان نسبت به شهرستانهای دیگر، از تلاش برای کاهش محرومیت این شهرستان گفت و خاطرنشان کرد:یکی از طرح های در دست انجام در گمیشان، احداث شهرک صنعتی شیلاتی است. اجرایی کردن احداث شهرک صنعتی شیلاتی می تواند نقش موثری در توسعه شهرستان داشته باشد.
 
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس از دریافت تاییدیه زیست محیطی این طرح گفت و ادامه داد : با رایزنی هایی که با مدیرعامل شهرکهای صنعتی انجام داده ایم، وی نیز بر حمایت از این طرح تاکید کرد. ضمن اینکه یادآور می شوم این شهرک، یک شهرک تخصصی در حوزه پرورش ماهی و میگو خواهد بود.
 
ایشان در ادامه به مشکلات آب شرب شهرستان اشاره کرد و گفت : روستاهای شهرستان گمیشان همیشه دست به گریبان مشکل کمبود یا نبود آب شرب بوده و هست. ما از مراجع ذیربط درخواست بودجه و اعتبار کردیم و امیدوار و پیگیر هستیم. ان شاء الله بعد از تخصیص بودجه، پیگیر چگونگی هزینه این اعتبار در راستای آب شرب خواهیم بود.
 
نماینده مردم غرب استان به موضوع کمبود آب شرب در سطح استان اشاره کرد و افزود : خوشبختانه دستگاهای آب شیرین کن هرچند محدود به مرحله بهره برداری رسیده و وارد مدار شد که می تواند در راستای بهبود شرایط آب شرب مفید و موثر باشد.
 
نورقلی پور از طرح کنترل سیلاب در گمیشان گفت و گفت : در سطح شهرستان بودجه و اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده است. ما نیز از طریق ستاد پیشگیری از حوادث غیرمترقبه پیگیر تخصیص اعتبارات بیشتر به این طرح هستیم.
 
این نماینده مردم از احتمال سفر رئیس سازمان شیلات کشور به منطقه در هفته آینده خبر داد و افزود : علاوه بر سرمایه گذاری در طرح میگو، پرورش ماهیان خاویاری نیز زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در گمیشان خواهد بود.
 
وی ضمن تشویق سرمایه گذاران بومی برای شرکت و سرمایه گذاری در این چنین طرح ها، از اولویت بکارگیری نیروهای بومی به منظور توازن در ایجاد اشتغال منطقه خبر داد.
 
این نماینده عضو کمیسیون صنایع و معادن از رغبت سرمایه گذاران برای شرکت در احداث نیروگاه گازی تولید برق با ظرفیت 24 مگاوات در گمیشان خبر داد و ادامه داد : با نشستی که دیشب به طول چندین ساعت با مدیرعاملان شرکت برق و گاز استان و همچنین سرمایه گذاران داشتیم، الحمد لله موافقت های خوبی در این زمینه حاصل شد و همچنین اداره برق، قول تضمینی خرید برق این نیروگاه را داد. امید است که روند کار بیش از پیش تسریع گردد.
 
وی به شرایط نامساعد زندانیان ایرانی محبوس در کشور ترکمنستان کردند و این مهم را دغدغه جدی مجمع نمایندگان استان عنوان کردند.
 
نورقلی پور در این باره افزود : برخی زندانیان اعم زندانیان با جرائم سبک و سنگین طی سالیان طولانی به دور از خانواده و در شرایط سخت معیشتی در زندانهای ترکمنستان به سر می برند. ما به اتفاق مجمع نمایندگان استان گلستان تصمیم گرفتیم تا با هم سفری به کشور ترکمنستان داشته باشیم و این مسئله را به جد پیگیری نمائیم.
 
وی از لیست چهل نفره از این زندانیان گفت و از احتمال آزادی و یا انتقال آنان به کشورمان اظهار امیدواری کرد و گفت : علاوه بر این تعداد ما با رایزنی هایی که در سطح ملی و بین المللی انجام خواهیم داد، امید این را داریم که سایر عزیزان نیز به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.
 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار