b_300_300_16777215_00_images_955_mat.jpg

همزیستی نیوز - تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه گلستان در نشست صمیمی با معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دغدغه ها و مشکلات این قشر را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، روح الله کلانتری، مدیرمسئول هفته نامه آفتاب گلستان امروز (21 مرداد) در این نشست گفت: اکثر مسئولان استان نگاه درستی به خبرنگار و رسانه ها ندارند و با کمترین انتقاد بیشترین موضع گیری ها را انجام می دهند.

 

وی با بیان اینکه بیمه یکی از دغدغه های جدی خبرنگاران است، افزود: بسیاری از روزنامه نگاران استان تحت پوشش بیمه نیستند و همین مسئله موجب شده خبرنگاران امنیت شغلی نداشته باشند.

 

کلانتری با اشاره وضعیت مطبوعات در استان بیان کرد: گلستان، استانی صنعتی نیست و همین مسئله موجب شده تا حمایت چندانی از مطبوعات نشود. مطبوعات استان در استانه ورشکستگی است و صدای شکستن استخوان های روزنامه نگاران به گوش می رسد.

 

محمدرضا بابائیان، مدیرمسئول هفته نامه گلستان سلام هم گفت: از یکسال قبل تقاضای تغییر وضعیت از هفته نامه به روزنامه را دادیم اما بعد از رفت و آمدهای متعدد و مراجعه چندباره به وزارتخانه هنوز جواب درستی نگرفتیم و در نهایت هم گفتند چون دو روزنامه در استان دارید امکان صدور مجوز جدید نیست.

 

جواد عموزاد، سردبیر پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما هم در این نشست گفت: خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تحلیلی با سرعت و دقت مطالب را منعکس می کنند اما هیچ گاه از آگهی ها بهره ای ندارند.

 

وی افزود: برای بیمه خبرنگاران پایگاه ها نمی توانند از این حمایت ها استفاده کنند و به ازای هر فردی 280 هزارتومان واریز می کنیم اما برای مطبوعات این مبلغ 95 هزار تومان است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار