fazilat.jpg

همزیستی نیوز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: خانه مطبوعات تنها نهاد و تشکل صنفی قانونی برای پیگیری مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه استان است.

به گزارش فارس حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در جمع اصحاب رسانه گلستان افزود: برای روز خبرنگار برنامه‌های متفاوت با سال‌های گذشته داریم و بنا داریم تا پیشنهادی را در آن روز مطرح کنیم که بجای اهدای کارت هدیه، این بودجه را برای راه‌اندازی صندوق حمایت از خبرنگاران هزینه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص حمایت از جامعه خبری استان، خاطرنشان کرد: تمامی بسته‌های حمایتی این اداره‌کل در قابل طرح ساماندهی به خبرنگاران ارائه می‌شود که عضو خانه مطبوعات باشند.

فضیلت با اشاره به اینکه در پالایش انجام شده 200 خبرنگار و فعال رسانه‌ای شناسایی شده است، بیان کرد: به اصحاب رسانه توصیه می‌کنم آنهایی که تا به امروز عضویت خود به خانه مطبوعات را پیگیری نکردند، نسبت به این امر اقدام کنند تا بتوانند از مزایای در نظر گرفته شده برای خبرنگاران استفاده کنند.

وی در بخش دیگری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص حل مشکلات امنیت شغلی جامعه رسانه‌ای استان، تصریح کرد: حل مشکلات نیازمند اقدامات دو طرفه است.

فضیلت بیان کرد: یکی از مشکلات جامعه خبری موضوع بیمه آنها است که دولت با در نظر گرفتن بسته تشویقی، شرایطی را فراهم کرده تا مدیران مسئول در صورت بیمه تعداد مشخصی از خبرنگاران خود، مبالغ تشویقی را برای آنها منظور کند.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی و با توجه به محدودیت‌های مالی موجود، بهترین راه برون‌رفت از این مشکلات و بهبود وضعیت معیشت خبرنگاران، تمکین تمامی دستگاه‌های استان از قانون توزیع آگهی‌ها است.

پیگیری ارجاع قانونی آگهی‌ها در شورای قضایی استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: بر اساس این قانون، دستگاه‌های دولتی برای انتشار آگهی، باید موضوع مورد نظر خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارجاع داده تا از طریق این دستگاه، آگهی مورد نظر بر اساس ضابطه مشخص به رسانه‌های مکتوب ارسال شود.

فضیلت بیان کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته روال به این شکل نبوده و تغییر این وضعیت نیازمند همکاری تمامی نهادهای اجرایی استان است.

وی تاکید کرد: این موضوع در جلسه شورای اداری استان مطرح شد و رسیدگی‌هایی در حال انجام است و خوشبختانه با مذاکرات انجام شده، رئیس کل دادگستری استان قول پیگیری موضوع در شورای قضایی استان را داده‌اند و امیدواریم به وضعیت مناسبی برسیم.

فضیلت خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها می‌تواند نقش نظارت اجتماعی باشد و این اتفاق با آزادی اطلاعات اتفاق می‌افتد و رسانه می‌تواند وسیله ارزیابی نیز محسوب شود که این امر مشروط به اقدامات خبرنگاران در یک چارچوب مشخص است.

وی تاکید کرد: موضوع تولید محتوا یکی از چالش‌های رسانه‌های استان است که حل این مشکل تنها از طریق آموزش حل خواهد شد که در این راستا اقدامات آموزشی مناسبی طی دو سال گذشته انجام شده و با شتاب در حال حرکت به جلو است.

فضیلت در پایان ابراز کرد: در حال حاضر دوره‌های آموزش خبرنگاری با همکاری خانه مطبوعات استان در حال اجرا است که این دوره طی 5 هفته برگزار می‌شود که استقبال خوبی از این دوره انجام شده است.

 

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار