b_300_300_16777215_00_images_icon_9612_irna.png

همزیستی نیوز: نشست مشترک 14 نفر از استادان و حقوقدانان دانشگاه اسلامی منطقه کشمیر هندوستان روز دوشنبه با مسئولان و اعضای هیات علمی دانشگاه گنبدکاووس در شرق استان گلستان برگزار و زمینه های همکاری های مشترک و گسترش ارتباطات علمی و فرهنگی بررسی شد.

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی موسسه الحکمه وابسته به جامعه المصطفی العالمیه قم در این نشست گفت: این هیات از دو هفته قبل به قم سفر کرده و درهفته سوم حضور خود از برخی شهرهای ایران از جمله گنبدکاووس بازدید کردند.
حجت الاسلام سید عباس مسعودی علوی، تبادل نظر با استادان و نخبگان دانشگاهی و علمای دینی در خصوص افزایش ارتباطات علمی و دانشگاهی و نیز مسائل جهان اسلام را از اهداف حضور این هیات اعلام کرد و افزود: سالانه 1500 تا 2 هزار نفر از کشورهای خارجی به ایران سفر و مهمان جامعه المصطفی می شوند.
وی افزود: جامعه المصطفی العالمیه در 60 کشور جهان نمایندگی دارد و مهمانان این موسسه از مذاهب و ادیان مختلف هستند.
حجت الاسلام مسعودی علوی اضافه کرد: انتخاب شهر گنبدکاووس برای بازدید با توجه به تنوع اقوام و مذاهب اسلامی و الگو بودن این شهر در بحث وحدت اسلامی صورت گرفت.
به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه گنبدکاووس نیز دراین نشست، از آمادگی این واحد برای پذیرش دانشجو در رشته زبان و ادبیات فارسی و نیز توسعه ارتباطات علمی و فرهنگی بین دو دانشگاه در قالب تفاهم نامه همکاری مشترک خبر داد.
دکتر حسین گلچینی گفت: دوره های آموزشی نیز می تواند در قالب پذیرش دانشجو برای تحصیل کامل یک یا چند مقطع تحصیلی و یا دوره های باز آموزی کوتاه مدت برگزار شود.
وی افزود: مردم گنبدکاووس از حدود 18 قوم و دو مذهب بزرگ شیعه و اهل سنت در کمال وحدت و همدلی و آرامش زندگی کرده و همواره برای توسعه همه جانبه جامعه مشارکت دارند.
گلچینی اضافه کرد: دانشگاه دولتی گنبدکاووس با 34 سال قدمت در 85 رشته تحصیلی حوزه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، علوم انسانی و تربیت بدنی و علوم پایه و فنی و مهندسی 3500 دانشجو از مقطع کارشناسی تا دکترا دارد.
به گزارش ایرنا، دراین نشست استادان و نخبگان علمی و حقوقی منطقه کشمیر هندوستان نیز ضمن معرفی خود، خواستار گسترش ارتباطات علمی و فرهنگی بین دو دانشگاه شدند.
دیدن مدرسه علمیه اهل سنت آخوند طلایی و مدرسه علمیه منتظریه از دیگر برنامه های این هیات در گنبدکاووس است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار