b_300_300_16777215_00_images_956_sareh.jpg

همزیستی نیوز - ساره جوانمردی بانوی تیرانداز شیرازی نشان طلای رقابت های پارالمپیک ریو برزیل را شکار کرد و نخستین مدال طلا را برای کاروان ایران به ارمغان آورد و رکورد جهان را هم به نام خود کرد.

به گزارش ایرنا ساره جوانمردی شامگاه جمعه در رقابت های تیراندازی ماده تپانچه بادی 10متر، مدال ارزشمند طلا را برگردن آویخت تا پس از کسب نشان برنز رقابت های پارالمپیک 2012 لندن با کسب نشان طلا پارالمپیک ریو به افتخاری بزرگ دست یابد و ویترین مدال های خود را کامل کند.
ساره جوانمردی و عالیه محمودی در دومین روز بازی های پارالمپیک ریو 2016 در فینال رقابت های تیراندازی تفنگ بادی 10 متر در بخش زنان همراه با تیراندازانی از ترکیه (دو نفر)، اوکراین، مقدونیه، جمهوری آذربایجان و مجارستان در خط A و F تیرخود را شلیک کردند.
در این مرحله محمودی دارنده مدال برنز پارآسیایی 2014 اینچئون در جایگاه هشتم ایستاد و از رفتن بر روی سکو بازماند.
همچنین نمایندگان کشورهای ترکیه ،جمهوری آذربایجان، مجارستان،ترکیه و مقدونیه به ترتیب در جایگاه سوم تا هفتم قرار گرفتند.
با حذف یلنا تارانووا از کشور آذربایجان، مدال جوانمردی مسجل شد و نماینده کشورمان به رقابت خود برای کسب مدال طلا ادامه داد.
در بین سه تیرانداز باقیمانده، «آیساگل پهلیوانلار» از ترکیه با امتیاز 172.3 بدترین رکورد را داشت و به مدال برنز بسنده کرد.
در رقابت جوانمردی با «اولگا کووالچوک» از اوکراین، جوانمردی با امتیاز 193.4، عملکرد بهتری نسبت به حریف اوکراینی با رکورد 191.2 داشت و موفق شد به مدال طلا برسد.
بدین ترتیب جوانمردی اولین طلای کاروان کشورمان در پارالمپیک ریو را به نام خود ثبت کرد.
جوانمردی همچنین رکورد جهان را نیز به نام خود ثبت کرد، این بانوی شیرازی در بازی های 2012 لندن به مدال برنز دست یافته بود .
با کسب نخستین مدال طلا جایگاه ایران در جدول رده بندی این رقابت ها 13 پله صعود داشت و به رتبه چهاردهم رسید. پیش از این سامان پاکباز در پرتاب وزنه دوومیدانی به مدال نقره دست یافته بود.
کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران با نام «منا» با 111 ورزشکار در رشته های دوومیدانی، وزنه برداری، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو، قایقرانی کانو، دوچرخه سواری، شنا، والیبال نشسته مردان و زنان، فوتبال هفت نفره و پنج نفره و بسکتبال با ویلچر شرکت می کند.
پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2016 ریو به طور رسمی از 18شهریورماه با حضور چهار هزار و 350 ورزشکار از 178 کشور جهان به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز شد و 28شهریورماه پایان می یابد.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار