b_300_300_16777215_00_images_985_protest.jpg

همزیستی نیوز - تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران در حالی‌که بخت نخست عنوان قهرمانی جهان بود بدلیل اعتراض نابجای قلی زادگان در وزن ۵۱ کیلوگرم و اخراج از مسابقات که از دست رفتن ۱۰ امتیاز پنجمی او را بدنبال داشت، تنها با ۲ اختلاف امتیاز بعد از روسیه دوم جهان شد.

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت های کشتی آزاد نوجوانان جهان ۲۰۱۹ در بلغارستان، تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با ۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز و ۱۶۶ امتیاز بعد از روسیه ۱۶۸ امتیازی عنوان نایب قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

روسیه با ۴ طلا و ۳ نقره موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شد و هند نیز با ۱۰۶ امتیاز سوم شد.

ژاپن، آمریکا، ازبکستان،آذربایجان، اوکراین، ترکیه و گرجستان نیز در رده های چهارم تا دهم قرار گرفتند.

ایران بخت نخست عنوان قهرمانی بود اما اعتراض نابجای قلی زادگان پس از شکست برابر حریف اوکراینی در دیدار رده بندی وزن ۵۱ کیلوگرم باعث شد از مسابقات اخراج شود و ۱۰ امتیاز عنوان پنجمی نیز از او و تیم ایران گرفته شود تا در نهایت ایران با تنها ۲ اختلاف امتیاز پایین تر از روسیه نایب قهرمان جهان شود.

ماجرا از این قرار است که قلی زادگان پس از این شکست و با دستور کادر فنی به میان تشک می رود و داور با گرفتن دست او و کشتی گیر اوکراینی، دست حریف را به علامت پیروزی بالا می برد.

اما پس از آن در حالیکه طبق قانون کشتی گیران موظفند با مربی حریفشان نیز به نشانه احترام دست بدهند اما قلی زادگان در کمال تعجب از این کار خودداری کرد که همین امر از نگاه تیم داوری و مسئولان برگزاری مسابقات پنهان نماند و وی بدلیل همان اقدام دیسکالیفه و از مسابقات اخراج شد تا قهرمانی ایران علی رغم نمایش بسیار خوب شاگردان امیر توکلیان از دست برود و روسیه با ۲ اختلاف امتیاز بیشتر بر سکوی نخست قرار گیرد.

این در حالیست که اگر قلی زادگان این اشتباه را مرتکب نمی شد به عنوان پنجمی وزن ۵۱ کیلوگزم می رسید و ۱۰ امتیاز می گرفت و ایران با ۸ امتیاز بیشتر از روسیه بر سکوی قهرمانی جهان می ایستاد.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار