b_300_300_16777215_00_images_993_qeshmmodiran.jpeg

همزیستی نیوز - رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: همه مدیران این سازمان باید دارایی های خودشان را اعلام کنند و هرمدیری که دارایی های خودش را اعلام نکند بهتر است استعفا بدهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم حمیدرضا مومنی روز شنبه در آیین معارفه مدیران شیلات و کشاورزی سازمان و مرکز بین المللی رشد قشم درمحل این مرکز افزود: این یک دستور قطعی است و مدیران ملزم به رعایت این دستور هستند.
وی این اقدام را در چارچوب سیاست سالم سازی و تحقق اصلاحات اداری در سازمان منطقه آزاد قشم خواند و گفت: تا پایان شهریور امسال افزون بر 90درصد تشکیلات، فعالیت ها و خدمات این سازمان مکانیزه می شود و به یاری خدا پاسخگو بودن،  احترام به کرامت انسانی و تکریم  ارباب رجوع سرلوحه برنامه های این سازمان می شود.
مومنی با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد قشم با هرگونه تخلف و خروج پرسنل از چارچوب اداری برخورد خواهد کرد، یادآور شد: محیط اداری سازمان باید سالم و چابک باشد و ارباب رجوع نه در ظاهر و در تابلو بلکه در عمل باید از سوی پرسنل تکریم شود.
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم گفت: من از همه کسانی که مخاطب، مراجعه کننده و طرف حساب این سازمان هستند و همچنین شهروندان و قشموندان می خواهم که هرگونه تخلف، کم کاری و نقطه ضعفی را در سازمان مشاهده کردند حتما به روابط عمومی سازمان اطلاع دهند و مطمئن باشند که گزارش ها از طریق روابط عمومی سازمان تجزیه و تحلیل می شود و موضوعات پیگیری و با متخلفان برخورد خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مغفول ماندن بخش شیلات و کشاورزی در قشم به تفصیل درباره اهداف و برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم برای توسعه این بخش سخن گفت و یادآور شد: اشتغال، توانمندی وضعیت معیشتی مردم، افزایش صادرات، انتقال دانش فنی و استفاده ازسرمایه گذاری داخلی و خارجی از مهم ترین اهدافی است که با توسعه بخش شیلات در قشم می توان به آنها رسید.
به گفته مومنی برای نیل به این اهداف از حدود سه سال قبل توسعه بخش شیلات قشم از سوی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان کلید خورد و در دوهزار هکتاراز اراضی جزیره قشم در این بخش سرمایه گذاری شد و از 200هزارتن کل تولید کشور در این بخش 86هزارتن آن سهم جنوب ایران شد که در واقع سهم جزیره قشم است.
وی با انتقاد از بی تدبیری استان هرمزگان در واگذاری غیرقانونی یک هزار و 700هکتار از اراضی جزیره قشم از دستور صریح رییس جمهوری برای بازگرداندن این اراضی خبر داد و گفت: این اقدام به طرح توسعه شیلات قشم آسیب  جدی زده است.
مومنی با اشاره به اینکه سه هزار و 500هکتار از اراضی قشم برای توسعه بخش شیلات قشم درنظر گرفته شده و تولید 20هزارتن در سال نیز برای این بخش برنامه ریزی شده است، افزایش تولید از سه و نیم تن در هکتار به  8 الی 10 تن  در هکتار را در سال های اخیر نشانه ای از موفقیت سازمان منطقه آزاد قشم در اجرای طرح توسعه بخش شیلات قشم خواند.
وی بر فعال شدن حوزه تجارت در بخش شیلات، عرضه محصولات شیلاتی دربازارهای داخلی و خارجی، ایجاد ارزش افزوده در این بخش، تقویت آموزش و پیوند شیلات با بخش های دیگر از جمله گردشگری تاکید کرد و گفت: ما باید در این بخش به این سمت برویم که برند قشم در عرصه های بین المللی افتخار آفرین شود. 
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه سخنان خود به ماموریت های مرکز بین المللی رشد قشم نیزاشاره کرد و گفت: این مرکز تنها جایی در سازمان است که می تواند مبادرت به انتقال دانش فنی و تکنولوژی کرده و ضمن پرهیز از کار موازی از سرمایه گذاری های انجام شده نهایت استفاده را ببرد و ماموریت های سازمانی و دولتی را نیز هم افزایی نماید.
بنا بر این گزارش کیهان عباسیان معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این آیین طی سخنان کوتاهی اجرای طرح توسعه شیلات در جزیره قشم را در سطح کشور بی نظیر و نتیجه آن را تبدیل شدن این جزیره به قطب پرورش میگو کشور خواند و بر ضرورت تغییر و تحول در مدیریت این بخش در جهت حفظ  و نگهداری سرمایه گذاری های انجام شده در این بخش و بروز رسانی علمی آن تاکید کرد.
گفتنی است در این آیین منصور آزاد مدیر موسسه آموزش عالی کشور با حفظ سمت به عنوان سرپرست مدیریت شیلات وکشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم و کمال بیرامیان به عنوان مدیر مرکز بین المللی رشد قشم معرفی شدند.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار