b_300_300_16777215_00_images_998_2020-election.png

با فرا رسیدن سه شنبه بزرگ در آمریکا نه تنها مردم این کشور بلکه اکثر مردم در سراسر دنیا منتظرند تا ببینند در پایان روز سوم نوامبر نام کدامیک از نماینده دو حزب اصلی آمریکا یعنی دمکرات و جمهوری خواه به عنوان مستاجر چهارسال آینده کاخ سفید اعلام خواهد شد.

البته شیوه و فرایند این انتخابات که به نوبه خود در دنیا منحصر بفرد است، هرگونه پیش بینی نتیجه آن را تقریبا غیر ممکن کرده است، بخصوص در این دوره که بخاطر پیروزی دونالد ترامپ در دوره گذشته که هم نحوه پیروزی و هم شخصیت ویژه و نوع مدیریت چهارساله اش در کاخ سفید با همه دوره های گذشته متفاوت بوده است، رقابت این دوره را بسیار نزدیک و فشرده کرده است.

علت حساسیت ویژه این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و استقبال بی نظیر مردم از این انتخابات که به گزارش رسانه‌های آمریکایی تعداد آرای زودهنگام مردم این کشور به کاندیداهای خود به بیش از 100 میلیون رأی رسیده است، حاکی از این است که دمکرات ها با تمام قوا می خواهند از دست رییس جمهوری رها شوند که در طول این چهار سال همه بافته های آنها را در طول تاریخ ایالات متحده رشته کرده است و جمهوری خواهان نیز هرچه در چنته دارند رو می کنند تا نه بخاطر شخص ترامپ ( البته بخش های بزرگی از جمهوری خواهان سنتی) بلکه بخاطر تعصب حزبی مانع ورود جو بایدن و دمکراتها به کاخ سفید بشوند.

البته برای اولین بار این نگرانی هم در این دوره از انتخابات آمریکا بوجود آمده که در پایان شمارش آراء و اعلام نتایج اولیه این انتخابات، اتفاقات غیرمترقبه ای هم پیش بیاید که ویژگی های شخصیتی دونالد ترامپ و مواضع غیرقابل پیش بینی او در این چهارسال گذشته از مهم ترین دلایل پیش آمدن این اتفاقات بشمار می رود.

بنابراین همه در دنیا منتظرند ببینند در بامداد روز چهارشنبه چه اتفاقی در صحنه سیاسی بزرگ ترین و قوی ترین کشور دنیا روی می دهد! آنچه که مثل روز روشن است این است که این اتفاق، اتفاق ساده و معمولی نخواهد بود، چرا که روند حرکت مجموعه اتفاقات و تحولات تا قبل از این انتخابات، چه در خود امریکا و چه در مناطق مختلف دنیا بخصوص در مناطق بحرانی مانند خاورمیانه به نقطه ای رسیده است که انتخاب دونالد ترامپ یا جو بایدن می تواند سرنوشتی متفاوت برای آن رقم بزند.

مدیرمسئول           

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار