b_300_300_16777215_00_images_988_nezarat.jpg

همزیستی - تا روز برگزاری انتخابات مجلس یازدهم کمتر از چهار ماه باقی مانده است و این مدت فرصت خوبی است تا حداقل ما اصحاب رسانه ها در یک فضای آرام و فارغ از هرگونه تبلیغات، جنجال ها و بخصوص شانتاژهای انتخاباتی به نقد عملکرد مجلس فعلی و مجالس گذشته بپردازیم و به رای دهندگان از یک طرف و کاندیداهای انتخابات مجلس آینده از طرف دیگر، بگوییم که با حضور در عرصه انتخابات دوم اسفند 98 دست به چه کاری می زنند، تبعات آن چیست و چه مسئولیتی را بعهده می گیرند.

در فصول مربوط به مجلس شورای اسلامی قانون اساسی، دو وظیفه اصلی وضع قوانین و نظارت بر اجرای آنها به عنوان بزرگترین و مهم ترین وظایف نمایندگان این مجلس عنوان شده و برای اجرای این دو وظیفه، اختیارات، امکانات و تسهیلات فوق العاده ای برای آنها در نظر گرفته شده است.

نگاهی اجمالی به عملکرد نمایندگان مجلس در 10 دوره از آن که تقریبا با عمر 40ساله جمهوری اسلامی ایران برابری می کند ما را با این واقعیت تلخ مواجه می سازد که متاسفانه این نمایندگان به وظیفه نظارت خود بر اجرای همان قوانینی که خود تصویب کرده بودند نه تنها عمل نکردند بلکه با ورود به برخی حاشیه ها و موضع گیری های به ظاهر انقلابی، فضای سیاسی اجتماعی جامعه را به سمتی سوق دادند که در آن دلسوزان واقعی به حاشیه رانده شدند و نان به نرخ خورهای حرفه ای مقدرات جامعه را تعیین کردند.

معضلاتی که امروز جامعه ما در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بخصوص دیپلماسی با آنها مواجه است چیزی نیستند جزماحصل و دستپخت قوه مقننه در طول این 10دوره مجلس که طبق قانون اساسی بخاطر ماهیت وجودی آن نه تنها در عملکرد دو قوای دیگر بلکه در بقیه امور کشور نیز می توانست تاثیرات مثبت بگذارد که متاسفانه ازاعمال این تاثیرات باز ماند و در نتیجه بر سر ملک و ملت آن آمد که امروز همه شاهد و ناظر آن هستیم.

پرواضح است که اگر در طول این مدت طولانی، ما مجالس قوی و نمایندگان شجاع، دانا و مهم تر از همه پاکدست داشتیم و آنها عصاره واقعی ملت بودند ما هرگز شاهد شکل گیری غده های سرطانی مانند فقر، فساد، تبعیض، اختلاس، تورم، بیکاری، فرار مغزها، بزهکاری، ژن خوب، حقوق های نجومی و دهها موارد این چنینی نبودیم.

امروز که در آستانه شکل گیری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم همه ما وظیفه داریم که به وسع توان مان بکوشیم مانع تداوم روند شکل گیری سنتی این مجلس شویم! چگونه؟ پاسخ این سئوال را اگر مجالی باشد در فرصت های بعدی با جزئیات و مصادیق عینی پی می گیریم. ان شاء الله   

  

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار