b_300_300_16777215_00_images_991_merkel.jpg

همزیستی نیوز - آلمان به خاطر شیوه‌اش در مهار بحران کروناویروس تحسین شده است؛ در حالیکه شمار موارد ثابت‌شده عفونت در این کشور بالای ۱۲۷۰۰۰ مورد است، شمار مرگ‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹ در این کشور  اندکی بیشتر از ۳۰۰۰ مورد است که بسیار کمتر از موارد مرگ در ایتالیا (بالای ۲۱۰۰۰ مورد) و اسپانیا (حدود ۱۹۰۰۰ مورد) است.

پاسخ آلمان به این شیوع شامل آزمایش کردن گسترده افراد و ردیابی‌ تماس‌ها (یافتن افراد در تماس با افراد دچار عفونت و آزمایش این افراد) و نیز تعطیلی و قرنطینه از ۲۲ مارس (دوم فروردین) به بعد بود که مانع از ایجاد موج بیماران کووید-۱۹  و پر شدن ظرفیت نظام بهداشتی این کشور شد.

صدراعظم آلمان می‌گوید این کشور به «موفقیت بینابینی شکننده‌ای» در مبارزه‌اش با ویروس کرونا رسیده است و «گام‌های کوچکی» را برای کاهش قرنطینه عمومی بر خواهد داشت.

Merkel

به گزارش الجزیره آنگلا مرکل روز چهارشنبه ۲۷ فروردین گفت بازگشایی نسبی فروشگاه‌ها از هفته ‌آینده و بازگشایی مدارس از ۴ مه (۱۵ اردیبهشت) در این کشور آغاز خواهد شد.

فاصله‌گیری اجتماعی تا ۳ مه (۱۴ اردیبهشت) بر اساس توافق مرکل و ۱۶ رئیس ایالت در آلمان ادامه خواهد یافت. آنها در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) دوباره ملاقات خواهند کرد تا برای تمدید فاصله‌گیری اجتماعی تصمیم بگیرند.

بر اساس این توافق فروشگاه‌هایی که وسعتشان تا ۸۰۰ متر مربع باشد و نیز فروشندگان ماشین و دوچرخه و کتابفروشی‌ها از هفته آینده اجازه باز شدن پیدا می‌کنند، اما باید قواعد سخت فاصله‌گیری اجتماعی و بهداشتی را رعایت کنند.

بازگشایی مدارس از ۴ مه شروع می‌شود و اولویت به دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان داده می‌شود. آرایشگاه‌ها و سلمانی‌ها نیز از این تاریخ به بعد باز می‌شوند.

مقامات دولت فدرال و دولت‌های ایالتی به آلمانی‌ها قویا توصیه کرده‌اند در وسائل نقلیه عمومی و در هنگام خرید ماسک بزنند.

ممنوعیت گردهمایی‌های مذهبی و سایر گردهمایی‌های بزرگ و تعطیلی رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها و سالن‌های موسیقی تا ۳۱ اوت (۱۰ شهریور) ادامه خواهد داشت.

مرکل در کنفرانس خبری روز چهارشنبه‌اش گفت: «ما اکنون با قدم‌های کوچکی به جلو می‌رویم. موقعیت شکننده‌ای است که احتیاط را ایجاب می‌کند.»

به گفته مرکل میزان تکثیر یا سرایت ویروس کرونا در آلمان حدود ۱ است یعنی هر فرد دچار ویروس کرونا یک فرد دیگر را مبتلا می‌کند.

او گفت با میزان سرایت ۱.۱ نظام مراقبت بهداشتی آلمان در ماه اکتبر (آبان) به اشباع ظرفیتش می‌رسد، در صورت افزایش این رقم به ۱.۲ پر شدن ظرفیت در ماه ژوئیه (تیر) و  با رسیدن آن به ۱.۳ این رویداد در ماه ژوئن (خرداد) رخ خواهد داد.

شرکت‌ها و سیاستمداران در آلمان نگران اثرات اقتصادی تعطیلی درازمدت هستند، گرچه دولت کوشیده است با مجموعه‌ای از اقدامات از جمله یک بسته محرک اقتصادی ۷۵۰ میلیارد یورویی این ضربه را تعدیل کند.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار