b_300_300_16777215_00_images_9910_eshkaf.jpg

همزیستی نیوز - «ندا عمی‌زاده» بانوی کارآفرین استان گلستان است که علاوه بر ایجاد اشتغال برای خود توانسته با تولید و صادر کردن محصولاتش از جمله کمد تاشو و نظم‌دهنده‌، به تمام نقاط کشور و برخی کشورهای همسایه، برای ۹ بانوی دیگر اشتغال ایجاد کند.

این بانوی کارآفرین ۳۷ ساله، پس از ۹ سال زندگی به همراه همسرش در استرالیا و تحصیل در رشته طراحی و دکوراسیون داخلی در شهر ملبورن، به شهر پدری همسرش گنبدکاووس بازگشت.

او در سال ۹۵ با الهام از شغل پدری که صاحب کارخانه یک کارخانه تولید کمدهای تاشو بود، با نوآوری در آن توانست کارگاهی را برای خود راه اندازی کند و در ادامه آن را توسعه دهد و به همین خاطر در سال ۹۶ به عنوان کارآفرین برتر استان گلستان معرفی شد.

او که حالا یکی از کارآفرینان و صادرکنندگان استان است، با توجه به افزایش تقاضای محصولات خود از سراسر ایران و کشورهای همسایه، قرار است با افزایش شیفت کاری و تعداد افراد بیشتر، تولیدات خود را افزایش دهد.

این بانوی توانمند که یکی از پیشرانان کارآفرین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان گلستان نیز می باشد، هفته قبل در مسابقه تلویزیونی کارآفرینی "میدون" شبکه ۳ سیما حضور یافت و کسب و کار خود را ارائه کرد.

61819775.jpg

عمی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه کارآفرینان کسانی هستند که آرزوهای بزرگ دارند، گفت: این افراد بسیار مثبت اندیش هستند و پستی و بلندی‌های زندگی را به فرصت تبدیل می‌کنند. به خود باور دارند و با پشتکار کارهایشان را پیگیری می‌کنند و در یک جمله کارآفرینی از نظر آنها به معنای ایجاد جریان زندگی برای خود و دیگران است.

وی افزود: فردی که به اشتغال‌زایی می‌اندیشد، مسلماً به فکر کسانی به غیر از خود است و اصولاً اینگونه افراد اعتماد به ‌نفس بالا و شخصیتی ریسک‌پذیر دارند که به فکر ایجاد فضایی مناسب و امن برای خود و دیگران هستند.

این بانوی کارآفرین با اشاره به اینکه کارآفرینی در حوزه بانوان قدری سخت‌تر از حوزه‌ آقایان است، خاطرنشان کرد: از آنجا که خانم‌ها معمولاً دغدغه‌های خانه و خانواده را بر عهده دارند و باید بتوانند توازن بین کار و زندگی را برقرار کنند، دشواری کارشان صدچندان می‌شود.

عمی زاده در ادامه گفت: در سال ۹۵ دو شرکت را ثبت و فعالیت خود را در زمینه تولید کمدهای تاشو آغاز کردم. توانستم با تغییراتی که در کمدهای موجود در بازار ایجاد کردم، محصولاتی با کیفیت بهتر به بازار ارائه کنم.

وی گفت: محصولات ما در شرکت "اشکاف" شامل کمد کودک، کمد تک درب، کمد دو درب، جا رختخوابی، جا کفشی و نظم‌دهنده‌هایی برای لباس و شال و روسری و غیره می شود. امروزه با توجه به کوچک‌تر شدن خانه‌ها، کمدهای تاشو و نظم‌دهنده‌ ما توانسته‌اند کمک زیادی به استفاده حداکثری از فضاهای کوچک در خانه ها کنند.

b_600_600_16777215_00_https___cdn.isna.ir_d_off_golestan_2021_01_05_3_61819777.jpg

عمی‌زاده ادامه داد: طی ۴ سال اخیر توانسته‌ام بستر اشتغال را برای ۹ نفر فراهم کنم و از آنجایی که این روزها تقاضا برای خرید محصولاتمان بسیار زیاد شده، در نظر دارم که شیفت کاری دیگری را به منظور استخدام بانوان بیشتر در کارگاه راه‌اندازی کنم.

این بانوی کارآفرین خاطرنشان کرد: در آینده برنامه هایی برای مشاغل خانگی و آموزش بانوان سرپرست خانوار دارم و امیدوارم بتوانم با آموزش، زمینه ایجاد کار در منزل را برای تولید محصولات مشاغل خانگی در شهرها و روستاهای اطراف فراهم کنم.

وی بیان کرد: در حال حاضر از اردیبهشت امسال محصولاتمان را به کشور افغانستان صادر می‌کنیم و امید داریم بتوانیم صادرات خود را گسترش دهیم.

عمی زاده در ادامه گفت: ادراه کل امور بانوان و خانواده استانداری و خصوصا خانم دکتر اسدالله پور، مسئول امور بانوان شهرستان گنبدکاووس، از اولین روز شروع کار همراه ما بودند و با حمایتشان، زمینه بازدید مسئولان گنبد و استان را از محصولات ما فراهم کردند و همواره دلگرمی بزرگی برای ما هستند.

این بانوی کارآفرین در پایان گفت: بانوان بسیار توانمند هستند ولی گاهی نیاز به یک محرک و بستر مناسب دارند تا خلاقیت خود را نشان داده و تأثیرگذار باشند. امید است تا بستری بهتر و بزرگ‌تر برای بانوان سرزمینم در آینده‌ای نه چندان دور فراهم سازم.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار