b_300_300_16777215_00_images_996_14q.projects.jpeg

همزیستی قشم - 14 پروژه در پنج بخش نفت، گاز و انرژی، تولیدی، حمل‌ونقل، گردشگری و عمرانی در سال جهش تولید منطقه آزاد قشم توسط ریاست جمهوری و به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، این 14 پروژه در دو بخش دولتی و خصوصی بااعتبار ارزی 340 میلیون یورو و ریالی 11 هزار و 630 میلیاردی، پنج صنعت نفت، گاز و انرژی، تولیدی، حمل‌ونقل، گردشگری و عمرانی را دربرمی گیرد.

افتتاح این پروژه‌ها 601 اشتغال مستقیم و دو هزار و 940 اشتغال غیرمستقیم برای نیروهای متخصص و عادی جزیره به همراه داشته و می‌تواند در کاهش درصد ضریب بیکاری در این منطقه آزاد نقش داشته باشد و درآمدهای پایداری در حوزه ارزی و ریالی برای منطقه و کشور رقم بزند.

صنعت نفت، گاز و انرژی جزیره در پایانه صادراتی ترمینال نفتی دیرستان، با اعتباری بالغ‌بر 150 میلیون یورو توسط شرکت سرمایه‌گذاری نفت قشم قرار است 3.2 میلیون بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور بیفزاید و در بخش انرژی نیز با سرمایه‌گذاری 190 میلیون یورویی شرکت انرژی گستر قشم، 170 مگاوات برق در فاز دوم فعالیت این شرکت، به شبکه برق استان هرمزگان سنکرون می‌شود.

تنها شرکت تولیدی این پروژه‌ها، شرکت تاپ بتن آسیا قشم است که  بااعتبار 500 میلیارد ریال، به‌صورت سالیانه 518 هزار و 400 تن بتن معمولی، 200 هزار تن محصولات بتنی غیرمسلح از بتن معمولی و دو هزار و 430 تن تیرچه فولادی را تولید خواهد کرد.

پروژه حمل و نقلی ترمینال کانتینری مستقر در سایت منطقه آزاد قشم واقع در بندر شهید رجایی، پروژه دیگری از مجموع پروژه‌های مذکور است که با سرمایه‌گذاری شرکت کومه صنعت قشم در مساحت چهار هکتار و بااعتباری بالغ‌بر 150 میلیارد ریال، ظرفیتی جدید به بخش حمل‌ونقل این منطقه خواهد افزود.

ساخت اماکن اقامتی در قالب سه پروژه هتلینگ توسط بخش خصوصی، بخش دیگری از 14 پروژه شاخص منطقه آزاد قشم در سال جهش تولید می‌باشد که با سرمایه‌گذاری 320 میلیارد ریالی، 362 تخت را به مجموعه تخت‌های پذیرای گردشگر در جزیره خواهد افزود که شامل یک هتل به نام هتل لاچین و دو هتل آپارتمان  به نام‌های آوینا و دایموند می‌باشد.

هتل لاچین با سرمایه 50 میلیارد ریالی تعداد 50 تخت، هتل آپارتمان آوینا با سرمایه 130 میلیارد ریالی تعداد 104 تخت ثابت که  قابل‌افزایش به 152 تخت می‌باشد و هتل آپارتمان دایموند در ساحل جزیره قشم و سرمایه‌گذاری 140 میلیارد ریالی با 40 سوییت، تعداد 160 تخت را به ظرفیت اقامتی منطقه آزاد قشم اضافه می‌کنند.

هفت پروژه عمرانی این لیست با سرمایه‌گذاری بخش دولتی بالغ‌بر 10 هزار و 660 میلیارد ریال است که فعالیت‌های ساخت و  بهسازی در سه بخش شهری، برون‌شهری و روستایی را شامل می‌شود.

آماده‌سازی سه سایت 65، 98 و 155 هکتاری به متراژ کل 318 هکتار بااعتبار ریالی 9 هزار و 350 میلیاردی در شهر قشم، زیرسازی و آسفالت معابر برون‌شهری به طول 30 کیلومتر  بااعتبار 180 میلیارد ریال ازجمله فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد قشم در راستای بهبود شرایط زندگی و ارتقا خدمات در حوزه راه‌سازی می‌باشد.

عملیات عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه روستاهای جزیره به تفکیک؛ بهسازی معابر 20 روستای جزیره در طرح مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مبلغ 570 میلیارد ریال، احداث و بازسازی 20مدرسه در روستاهای مختلف قشم به مساحت بیش از  20 هزار مترمربع توسط سازمان منطقه آزاد قشم به اعتبار 120 میلیارد ریال، زیرسازی و آسفالت مسیر ژئوسایت گردشگری چاهکوه، اسکله تفریحی روستای سهیلی و شهرک گلزار روستای طولا به مساحت کل 48 هزار مترمربع با سرمایه‌ای بالغ‌بر 170 میلیارد ریال، ساخت و اجرای بلوار روستای گیاهدان به شهر درگهان به طول سه کیلومتر به مبلغ 150 میلیارد ریال اعتبار و احداث پارک های محله ای، خطی-ساحلی و زمین های ورزشی در سراسر جزیره به وسعت 100 هزار مترمربع و ارزش ریالی 120 میلیاردی می‌باشد که پروژه های عمران روستایی از این مجموعه را شامل می‌شود.

منطقه آزاد قشم در سال جهش تولید با اولویت قرار دادن فرامین رهبری، در تلاش است تا ضمن ایجاد رفاه و امنیت برای ساکنان با فراهم کردن امکانات مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران، رونق فعالیت‌های صنایع مختلف، اشتغال‌زایی و درنهایت درآمدی پایدار را به‌ویژه در حوزه ارزی و صادرات  برای مردم جزیره قشم و کشور فراهم آورد.

گفتنی است، امروز پنج‌شنبه 20 شهریورماه 99، در جلسه ویدیو کنفرانسی با حضور حسن روحانی، رییس دولت تدبیر و امید، حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم، امام جمعه شهرستان قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت شهر قشم، حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا نصری، فرماندار شهرستان قشم و جمعی از مسوولین کشوری، استانی و سازمانی، 14 پروژه منطقه آزاد قشم در دو بخش دولتی و خصوصی، با اعتبار ارزی 340 میلیون یورو و ریالی 11 هزار و 630 میلیاردی و اشتغالزایی برای بیش از سه هزار و 500 نیری کار، در پنج بخش صنعت نفت، گاز و انرژی، تولیدی، حمل‌ونقل، گردشگری و عمرانی افتتاح شد.

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیشخوان

آخرین اخبار